گوگل داکیومنتی را منتشر کرد که توضیح میدهد چطور نظرات کسبوکارها در نقشه خود را مدیریت میکند و برای اینکار ۵ مرحله را در نظر گرفته که مطمئن شود این نظرات مفید و واقعی هستند.
مرحله ۱: خطمشی سختگیرانه
مشارکت باید بر اساس تجربیات و اطلاعات واقعی باشد و ما در این مورد بسیار سختگیرانه رفتار میکنیم.
نمونههایی که خطمشی گوگل را نقض میکند:
- محتوای جعلی
- عکسهای کپی شده یا دزدیده شده
- نظرات غیر مرتبط
- نظرات توهین آمیز
- محتوای نادرست یا غیر ضروری
- حملات شخصی
مرحله ۲: الگوریتمها وارد میشوند
گوگل خطمشی خودرا با الگوریتمها یکپارچه کرده است و به کمک یادگیری ماشین سعی میکند تا نظراتی که ۶ مورد بالا را نقض میکنند از گوگل مپ حذف شود.
مرحله ۳: نظارت
گوگل ترکیبی از هوشمصنوعی و انسان را برای نظارت بر تمام دیدگاه ها در نظر گرفته است اما بیشتر ترجیح میدهد از الگوریتمها کمک بگیرد تا برای چنین وظایفی به اپراتورهای انسانی متکی باشد.
الگوریتمها چه عواملی را برای جعلی بودن بک دیدگاه مورد بررسی قرار میدهند؟
- آیا محتوا توهین آمیز است؟
- آیا غیر مرتبط است؟
- آیا شبیه به یک دیدگاه نیست و مشکوک است؟
- آیا افزایش یکباره نظرات یک کسبوکار به خاطر ترند شدن آن است یا جعلی میتواند باشد؟
مرحله ۴: گزارش
گوگل اعلام کرد که کسبوکارها و مردم را تشویق میکند تا در صورت دیدن نظرات جعلی آنرا گزارش دهند. با گزارش دادن این نظرات جعلی میتوانید به واقعیتر شدن امتیازات و نظرات کمک کنید.
مرحله ۵: پیشبینی
گوگل میگوید زمانی که مثلا یک رویداد مانند انتخابات پیشروست ما مکانهای مرتبط با رویداد و مشاغل اطراف که ممکن است به خاطر این رویداد حجم زیادی نظرات فیک دریافت کنند را محافظت میکنیم.
در این مورد اجازه نمیدهیم وقایع و رویدادهای کلی آینده باعث غیرمرتبط شدن دیدگاهها شود.
با اینحال گوگل توضیح میدهد که سعی میکند تمام این موارد را به روش سیستم یادگیری ماشین و الگوریتمهای خودکار انجام دهد.