میدانید که یکی از خدمات راه دیجیتال سئو سایت است. در تمام این مدت با صدها سایت متنوع در موضوعات مختلف کار کردهایم و آمار آنها را نیز بررسی کردیم.
سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس 2 سرویس فوق العاده برای بررسی این آمارها بودهاند. با آنالیز آمارها به نکات جالبی دست پیدا کردیم که در این مقاله با شما به اشتراک میگذاریم.
گوگل یک فاکتور جدید به نام 1=1 دارد
این فاکتور را ما در راه دیجیتال نام گذاری کردیم و در مقالات خارجی و بلاگ گوگل نیز تا کنون تأیید نشده است. اما چطور متوجه این فاکتور شدیم.
طبق آنالیزهای ما گوگل میزان مخاطبهای سایت شما را به روشهای مختلفی آنالیز میکند. مثلاً این کار را با ورودی مستقیم کاربر بررسی میکند.
اینکه شما چه تعداد کاربر دارید که بدون استفاده از گوگل و … فقط با وارد کردن آدرس سایت شما به شکل منظم به سایت شما سر میزنند.
مثلاً اگر بازدید سایت شما روزانه 1000 نفر است. اگر فرض کنیم گوگل وجود نداشت. چقدر بازدید داشتید؟ تخمین این عدد را میتوانید به شکل صحیحی به کمک گوگل آنالیتیکس متوجه شوید.
چطور بفهمیم چقدر مخاطب داریم؟
راههای زیادی برای این کار وجود دارد. که ممکن است هرکدام دقت زیاد نداشته باشند اما یکی از راههایی که میتواند تا حدودی دقیق باشد محاسبه تعداد افرادی است که مستقیم وارد سایت شما شدهاند.
میتوانید وارد گوگل آنالیتیکس شوید.
از بخش Acquisition Overview نرخ ورودیهای سایت خود را مشاهده کنید.
البته راههای دقیقتری هم برای بهدست آوردن مخاطبانتان است که میتوانید در مورد ان ها مطالعه کنید.
مخاطب من 10 درصد است اما گوگل 90 درصد به من ترافیک میدهد. چطور؟
تاکنون با مفهوم ارتفاع سطح دریا آشنایی پیدا کردهاید؟ معیاری که معمولاً برای ارتفاع در جهان اندازهگیری میکنند.
این موضوع دقیقاً برای گوگل هم صدق میکند. گوگل در فاکتور 1=1 سطح جهانی برای ارسال بازدید به سایتها مشخص کرده است.
ممکن است به خاطر مقالات بسیار جذاب شما یا محتواهای که تولید کردهاید و نمونه آن وجود ندارد گوگل فراتر از این فاکتور برای شما بازدید ارسال کند.
مثلاً این موضوع بهشدت برای سایتهای خبری صدق میکند. چون جستوجوی خبر در گوگل بهمراتب آسانتر است تا اینکه هر بار بهصورت مستقیم وارد سایت خبری دلخواه خود شوید.
گوگل به من اهمیت نمیدهد
زمانی که سایت خود راه اندازی میکنید در اولین قدم تولید محتوا انجام میدهید. بک لینک خریداری میکنید و روشهای زیادی برای افزایش سئو را به کار میگیرید.
اما در کمال ناباوری ورودی گوگل شما به شدت ضعیف است.
در اصل گوگل متوجه میشود که سایت شما بهخودیخود هیچگونه مخاطبی ندارید پس این ریسک را برای ارسال تعداد زیادی مخاطب به سایت شما نمیکند.
مقاله بینظیری نوشتهاید اما در صفحه 10 گوگل قرار داد.
اینجاست که باید قبل از هر چیز به هر شکلی برای خودتان مخاطب ایجاد کنید.
چطور مخاطب سایتمان را افزایش دهیم؟
اولین راه کاهش نرخ پرش است. درصورتیکه نرخ پرش کمی داشته باشید ورودیهای گوگل را میتوانید به مخاطب دائمی تبدیل کنید.
میتوانید تبلیغ کنید و در صورت پایین بودن نرخ پرش با مبلغ کمی مخاطب دائمی بگیرید. اما مهمترین اصل برای کاهش نرخ پرش تولید محتوای روزانه و مرتبط است.
برای کاهش نرخ پرش مقالات مختلفی را در گوگل و راه دیجیتال میتوانید مطالعه کنید.
حرف آخر
در سئو فاکتورهای بسیاری در نظر گرفته میشود و یادگیری آن همیشه پایانناپذیر است. اما یکی از مواردی که میتوان گفت به شکل رسمی توسط سئو کاران برتر جهان تأیید شده است و بهشدت برای سئو سایت شما مفید است میزان ورودی direct یا همان ورودی مستقیم است.
سعی کنید مخاطب را نگهدارید و با روشهای مختلفی روی برند سازی کار کنید تا پیش از اینکه افراد سراغ گوگل بروند نام شمارا به یاد بیاورند.
پرسش و پاسخ
گوگل کمتر از فاکتور 1=1 به من ورودی می دهد⭐
حتما هر هفته به سرچ کنسول سر بزنید و خطاهای آن را برطرف کنید. از یک هاست سریع استفاده کنید و ساختار سایت خود را بهبود ببخشید.
تولید محتوا هایی که در گوگل زیاد جست و جو می شوند هم مفید است. مثلا میتوانید از ابزار گوگل کیوورد پلنر استفاده کنید و متوجه شوید ایرانیان جه مواردی را جست و جو میکنند تا مقالات بیهوده تولید نکنید.
ابزار هایی که معرفی کردید مانند سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس برای ایران باز نمی شوند. چه کنیم؟⭐
میتواینم از سرویس های گذر از تحریم استفاده کنید. مثلا shecan.ir یک ابزار مناسب برای این موضوع است.