گوگل می‌گوید: هیچ ارتباطی بین Impressions و Search Volume وجود ندارد

جان‌مولر کارمند گوگل می‌گوید ایمپرشن یک کلمه‌کلیدی ارتباطی با حجم جست‌و‌جوی آن ندارد.

این مطلب در توییتر در پاسخ به سوالی بود که آیا می‌توان به کمک ایمپرشن، حجم جست‌و‌جوی یک کلمه‌کلیدی را به دست آورد؟

به عنوان مثال اگر در صفحه اول گوگل با کلمه‌کلیدی «موبایل» قرار دارید و ۱۰۰۰ ایمپرشن ماهانه دریافت می‌کنید آیا به این‌معنی است که این کلمه ۱۰۰۰ بار ماهانه در گوگل جست‌و‌جو می‌شود؟

مولر می‌گوید: نه این روش جواب نمی‌دهد.

Impressions با Search Volume متفاوت است

ابتدا مولر توضیح می‌دهد که چگونه ایمپرشن کاملا با حجم جست‌و‌جو متفاوت است.

مولر:

ایمپرشنی که مشاهده می‌کنید ایمپرشن سایت شماست و ایمپرشن تمام کاربران جست‌و‌جوگر را نشان نمی‌دهد و تمام اعدادی که ابزار‌ها به عنوان حجم جست‌و‌جوی یک کلمه نشان می‌دهند اشتباه است.

سید سفیان، کاربر توییتر که این سوال را پرسیده بود در ادامه توضیحاتی را اضافه کرد:

او صفحه‌ای دارد که برای کلمه‌کلیدی خاصی جایگاه ۱ گوگل را داراست و این‌طور می‌پرسد که آیا ایمپرشنی که من میبینم می‌تواند کل جست‌و‌جوی کاربران باشد؟

سفیان: ممنون برای توضیح اما من هنوز گیج هستم: به عنوان مثال من در کلمه (خرید‌ کفش) در رتبه اول گوگل است و در یک ماه ۱۰۰۰ ایمپرشن دریافت می‌کنم، بنابراین حجم جست‌و‌جوی کاربران هم باید همین باشد؟

سفیان فرض می‌کند که چون رتبه ۱ را داراست پس نتیجه او احتمالا باید به تمام کاربران نمایش داده شود یا حداقل راهی برای تخمین زدن حجم جست‌و‌جو باشد.

جان‌مولر کارمند گوگل

اینکه در برخی موارد خود را در نتیجه اول میبینید به این معنی نیست که برای همه در جایگاه اول هستید.

حتی اگر ردیاب‌های کلمات‌کلیدی شمارا همیشه در رتبه ۱ نمایش دهند نمی‌توانیم فرض کنیم شما برای ۱۰۰٪ کاربران در جایگاه اول هستید.

به عنوان مثال، زمانی که کاربر کلمه‌ای را جست‌و‌جو کند اگر برای او از Google Shopping یا Google Ads نتایجی نشان داده شود تا زمانی که کاربر صفحه را برای دیدن نتیجه اول اسکرول نکند ایمپرشی برای این نتیجه حساب نمی‌شود.

دلیل دیگر شخصی سازی نتایج برای افراد مختلف است مانند:

  • موقعیت مکانی کاربر (اولویت نمایش نتایج نزدیک به او)
  • کلیک‌های قبلی کاربر روی نتایج
  • زبان کاربر و صد‌ها فاکتور دیگر

منبع: توییتر جان‌مولر

نظرت‌رو بگو