۱۱ نکته نوشتن عنوان برای افزایش ورودی گوگل

همیشه بدانید که عنوان پست شما مانند کاور شبکه‌های اجتماعی اولین بازخورد یک مخاطب از مقاله یا صفحه وب‌سایت شماست، پس عنوان خوب می‌تواند افراد را تشویق کند بیشتر روی نتایج شما کلیک کننده و ترافیک ورودی گوگل بیشتری دریافت کنید.

بیشتر افراد معمولا اکثر وقت‌خود را برای تولید محتوا می‌گذارند و اینجاست که عنوان به کل فراموش می‌شود.

نکته مهم: «در این مقاله عنوان می‌تواند شامل Meta Title یا تایتل تگ و یا حتی عنوان صفحه باشد.»

۱. به نتایج گوگل نگاه کنید

پس از اینکه کلمه کلیدی خودتان را انتخاب کردید وارد سرچ گوگل شوید و همان کلمات را جست‌و‌جو کنید. ببینید که رقبای شما چه عناوینی برای محتواهای خود انتخاب کرده‌اند.

پس از مشاهده آن‌ها باید تصمیم بگیرید چه عنوانی را انتخاب کنیم که از سایر نتایج متمایزتر دیده شود؟

هدف کاربر از جست‌و‌جوی این کلمه‌کلیدی چیست؟

۲. عنوانی احساسی بنویسید

همیشه مقالات یا عنوان های احساسی بیشتر طرفدار دارند. مثلا ایجاد حس کنجکاوی یا ترس در یک عنوان می‌تواند مخاطب را به خواندن مقاله شما وسوسه کند.

معمولا ایجاد این احساسات در مقالات بسیار اثرگذار است.

  • خوشبختی
  • عشق
  • ترس
  • خشم
  • نفرت
  • تایید
  • امید

با این حال قرار نیست طوری از این احساسات استفاده کنید که مخاطب را به دام بیندازید و در واقع محتوای داخل برای او جذابیتی نداشته باشد.

۳. از نام یا برند استفاده کنید

بیشتر افراد معمولا نام اشخاص معروف یا نام برند‌هارا میشناسند، مثلا در موضوع سئو وقتی از کلمه «گوگل» در عنوان صفحه استفاده می‌کنید توجه افراد به خاطر شناخت کلمه گوگل به عنوان شما جلب می‌شود.

البته برند یا نامی که در عنوان به کار می‌برید بهتر است هم موضوع فعالیت شما باشد.

۴. اعداد معجزه می‌کنند

همیشه و همه‌جا ما کلمات را میبینیم و اگر در عنوان یا مقاله‌ای اعداد برای ما نمایش داده شوند نظر مارا سریعا جلب میکنند. زیرا ما معمولا اعداد را به سادگی به خاطر میسپاریم اما برای کلمات این‌چنین نیست.

مثلا زمانی که چند راهکار آموزشی نوشته‌اید بهتر است در عنوان مقاله تعداد آن‌ها را مشخص کنید: مثلا «۸ راهکار برای ارسال نوشته در وردپرس»

۵. چه فایده‌ای دارید؟

یک عنوان خوب باید نشان دهد که قرار است چه فایده‌ای برای مخاطب داشته باشد، یا بهتر است بگوییم مخاطب پس از دیدن آن انتظار چه نوع محتوایی می‌تواند داشته باشد.

معمولا مخاطبان چنین انتظاراتی دارند:

  • سرگرم کننده
  • غنی و بدون کلمات اضافه
  • آموزشی
  • آگاه بخش
  • الهام بخش
  • پاسخ دادن به سوال
  • ارائه راه حل

عنوانی که شما برای محتوای خود انتخاب می‌کنید وعده‌هاییت که به مخاطب داده‌اید و باید آن‌هارا براورده کنید.

۶. هم مخاطب و هم گوگل

اولویت اول شما باید مخاطب و در درجه دوم گوگل باشد. بیشتر افراد یکی از این دو را فراموش می‌کنند به همین خاطر ممکن است دیگری ناراحت شود!

چه چیز‌های بین گوگل و مخاطب مشترک است؟ چه عنوان یا محتوایی دوست دارند؟

  • دقیق
  • جامع
  • معتبر
  • درگیر کننده
  • باکیفیت
  • آموزنده
  • خاص و یونیک
  • مفید و با ارزش

در واقع در زبان انگلیسی ابزار‌های خوبی برای عنوان نویسی وجود دارد. اما در زبان فارسی راه‌حلی جز تمرین و تکرار برای نوشتن عنوان خوب ندارید.

۷. چند عنوان بنویسید

همیشه اولین عنوانی که می‌نویسید جذاب‌ترین نیست و اشکالاتی دارد که طبیعیست. به بیشتر افراد توصیه می‌شود برای هر محتوا ۱۰ عنوان یا حتی بیشتر بنویسید و سپس از بین‌ آن‌ها بهترین را انتخاب کنند.

مثلا می‌توانید یکی از آنهارا مقداری جدی یا خودمانی و یا جمله سوالی یا راه حل بنویسید. همه این‌ها به مخاطب شناسی شما بستگی دارد.

۸. همیشه از اطلاعات و داده‌ها کمک بگیرید

هیچ‌وقت ما آنقدر کامل نیستیم که صفر تا صد یک موضوع را خودمان متوجه شویم و همیشه لازم است تا به داده‌ها اتکا داشته باشیم.

این داده‌هارا می‌توانید از ابزار‌های سئو یا ابزار‌های خود گوگل دریافت کنید. و پس از خواندن آن‌ها حالا تصمیم بگیرید که چه عنوانی بنویسید.

این تقریبا یکی از بهترین راه‌کارها قبل از شروع نوشتن یک عنوان خوب است.

۹. فرمول بسازید

برند و فعالیت شما با روش‌ها و فرمول‌های دیگران کارکردی ندارد و بهتر است که فرمول خودتان را بسازید. برای ساختن فرمول کافیست هر بار که عنوانی نرخ ورودی خوبی برای شما تولید می‌کند آن‌را بررسی کنید و فرمول آن‌را در سایر نوشته‌ها نیز به کار بگیرید.

پس از مدتی بر اساس برندتان شما یک فرمول ثابت و متغیر دارید.

۱۰. چرا سوال کردن در عنوان حساس است؟

تیتر سوالی از پر کلیک‌ترین روش‌های عنوان نویسی به حساب می‌آید. اما با خودش مشکلاتی دارد که برای شما لیست می‌کنیم.

  • سوالی نپرسید که جوابش واضح است: این‌طور هیچکس وارد مطلب شما نمی‌شود
  • مطمئن شوید واقعا سوال را در داخل مقاله جواب داده‌اید
  • بهترین پاسخ را داده‌اید: در صورتی که مخاطب ۱۰ نتیجه گوگل را کلیک کند
  • سوالی را ننویسید که جواب آن بله یا خیر است

۱۱. حس خوب منتقل کنید

زندگی هیچوقت در تمام ابعاد برای هیچ‌فردی خوب نبوده و همه ما در طول زندگی بدی‌ها یا مشکلاتی را تحمل کرده‌ایم. این یکی از بزرگترین دلایلی است که انسان‌ها به سمت حس خوب حرکت می‌کنند.

بیشتر عنوان‌هایی که شما انتخاب می‌کنید به شکلی حس برند شما را منتقل میکنند و باید مراقب ساخت عناوینی که به شما ضربه میزنند باشید، بعضی چیز‌ها ارزشش را ندارد.

تقریبا شما ۱۱ راهکاری را خواندید که بیش از سایرین در عنوان نویسی بازدهی دارد. اگر روش دیگری استفاده می‌کنید یا فرمول خودتان را پیدا کرده‌اید می‌توانید در بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

این محتوا خوب بود؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.