یکی از انواع کسب و کارهای اینترنتی هاستینگها هستند. هاستینگها به کسب و کارهای آنلاین خدمات میزبانی و ثبت دامنه ارائه میدهند. البته خدمات سرور معمولاً در موارد دیگری مانند تلویزیون های آنلاین و … کاربرد دارد. اگر شما تصمیم دارید امروز یک هاستینگ راهاندازی کنید پس با ما در راه دیجیتال همراه باشید.
چرا کسب و کار هاستینگ تاسیس کنیم و چقدر درآمد دارد
هاستینگها یکی از پرسودترین کسب و کارهای آنلاین هستند. معمولاً برایهاست ها تا 90 درصد میتوانید سود خالص داشته باشید و بهتر اینکه روی همین موضوع یعنی ارائههاست حرفهای تمرکز داشته باشید.
بهعنوان مثال اگر بتوانید 500 مشتری ثابتهاست داشته باشید و تعرفههاست 1 ساله شما 1.200.000 تومان باشد شما ماهانه 43.000.000 تومان درآمد کلی خواهید داشت که احتمالاً چیزی در حدود 30.000.000 تومان از آن سود خواهد بود. البته داشتن این تعداد مشتری نیاز به استخدام پشتیبان حرفهای بیشتر هم وجود دارد.
هاستینگها در موضوعات زیادی مانند فروش سرور, فروشهاست و دامنه و …. می توانید فعالیت داشته باشند. و البته در این حوزهها سود فراوانی کسب میکنند. درصورتیکه شما تبدیل به یکی از 30 هاستینگ برتر ایران شوید ماهانه حداقل 100.000.000 تومان سود خالص خواهید داشت.
ایده اول برای رشد: بازاریابی هاستینگ راه اندازی کنید
فروش خدماتتان بهتنهایی ممکن است کار بسیار دشواری باشد اما چرا فروشندگان زیادی نداشته باشید؟ با راهاندازی بخش بازاریابی و ارائه پورسانتهای جذاب بازاریاب های زیادی را جذب کنید.
به عنوان مثال میتوانید برای روزهای اول اکثر حاشیه سودتان را به بازاریابها تقدیم کنید. مثلاً در صورت فروش هر هاست توسط بازاریاب 50 درصد از وجه آن را به بازاریاب پرداخت میکنیم و بازاریاب میتواند به صورت روزانه درخواست تسویه حساب دهد.
ممکن است این روش برای شروع کار حاشیه سود شما را کاهش دهد اما به شدت باعث افزایش مشتریان شما خواهد شد. بالاخره مشتریان شما در زمان خاصی نیاز به تمدیدهاست خواهند داشت و اینجاست که سود دهی شما آغاز میشود.
تعرفه کم برای هاستینگ انتخاب نکنید
در حال حاضر قیمت و تعرفه, کم اهمیتترین موضوع برای رقابت بین هاستینگهاست. مهمترین ویژگی یک هاستینگ کیفیت خدمات و روشهای جذب مشتری است که قیمت جزو هیچکدام از آنها نیست. پس شما به خاطر جذب مشتری تعرفههای کم ارائه ندهید.
برای خدماتتان تعرفه میانگین بازار را انتخاب کنید تا دستتان برای ارائه خدمات با کیفیت باز باشد. همچنین قبلتر نیز توضیح دادیم که بهتر است بخشی از درآمد خود را به بازاریابها اختصاص دهید پس تعرفه بندی مناسب را فراموش نکنید.
تولید محتوا فروش هاستینگ شما را منفجر می کند
حتماً روزانه حداقل 1 مقاله با کیفیت آموزشی یا موضوعات مرتبط مانند کار با هاست و روشهای مدیریت سایت منتشر کنید. درصورتیکه وب سایت شما 500 مقاله با کیفیت داشته باشد بهراحتی با لینک سازی داخلی میتوانید صفحات اصلی ارائه خدماتهاست و سرور خود را در گوگل به صفحه اول بیاورید.
گوگل فقط مشتری به سمت سایت شما هدایت میکند و بهترین فروشنده برای شما گوگل است. به عنوان مثال شخصی که در گوگل هاست وردپرس را جستوجو میکند هدف اصلیاش خریدهاست وردپرس است و فقط وارد 10 سایت صفحه اول گوگل میشود.
نکته جالب اینکه اگر شما در کلماتی مانندهاست وردپرس, هاست جوملا, هاست ایران در صفحه اول گوگل باشید ماهانه تا 500 مشتری جدید را میتوانید جذب کنید. این یعنی بهزودی جزو 20 هاستینگ برتر خواهید بود.
رابط کاربری سایت خود را جدی بگیرید
چرا باید زمانی که با زحمت فراوانی افراد را به سایت خود جذب کردهاید به خاطر رابط کاربری بد آنها را فراری دهید! برای هاستینگ خود از صفحات تمام عرض استفاده کنید. سایت شما باید دارای یک رنگ اصلی باشد که در اصل نشانهای از برند شماست.
برای خدماتی که ارائه میدهید صفحات فرود حرفهای بسازید. مثلاً برای معرفیهاست لینوکس ویژگیهای کلیدی و رقابتی خودتان را به کاربر بهصورت مرحلهبهمرحله معرفی کنید. حتماً در این صفحات از سؤالات متداول استفاده کنید و نظر سایر مشتریانتان را نیز قرار دهید.
اینستاگرام, تلگرام, توییتر و آپارت و یوتیوب فراموش نشود
5 شبکه اجتماعی پربازدید برای ایرانیان است که این روزها هر شخصی حداقل در یکی از این 5 شبکه اجتماعی فعال است. از ظرفیت شبکههای اجتماعی برای جذب مشتری و برند سازی استفاده کنید. در هر شبکه اجتماعی سعی کنید با توجه به کارکرد آن محتوا منتشر کنید.
مثلاً ویدیوهای طولانی را در آپارات و یوتیوب منتشر کنید. اخبار و نکات کوتاه را در توییتر قرار دهید. اما تمرکز اصلی خود را روی تلگرام و اینستاگرام قرار دهید. اما چرا؟
تقریباً تمام کسانی که تمایل دارند سایت راه اندازی کنند در اینستاگرام و تلگرام حضور دارند. مشابه بازار میوه فروشها که هر شخصی که وارد آن میشود قطعاً قصد خرید میوه دارد. پس چرا نباید از ظرفیت مشتریان شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
کمپین ها, فروش شما را 100 برابر می کند
مقاله ای در راه دیجیتال منتشر کردیم با عنوان نقد و بررسی هاستینگ های ایرانی , اگر به این لیست نگاه کنید متوجه میشوید اکثر آنها چیزی به عنوان کمپین را اجرا نمیکنند. فقط به روش 10 سال پیش فعالیت میکنند و هیچ برنامه فروش جامعی ندارند.
این یک شانس برای شماست که در ساخت و هدف گذاری کمپینها تا میتوانید زیاده روی کنید. کمپین حمایت از هاست ایرانی را با کدهای تخفیف جذاب ارائه دهید. رویهاست هایتان در مناسبتهای مختلف دامنه رایگان ارائه دهید.
به هر بهانهای که شده مانند مناسبتها یا سالگرد تأسیس به مشتریانتان کدهای تخفیف ارائه دهید. حتماً یک کد تخفیف سفارش اول دائمی داشته باشید. و قرعه کشی تخفیف را فراموش نکنید.
در بازههای خاص میتوانید به کاربرانتان اعلام کنید که مثلاً 10 هاست 200.000 تومانی را با 2.000 تومان و 99 درصد تخفیف میتوانند خریداری کنند. اما برای به دست آوردن این تخفیف باید کاری برای شما انجام دهند. مثلاً به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکههای اجتماعی یا هر نوع روشی که میتواند به معروف شدن برند شما کمک کند.
اساساً این روش یعنی ارائه خدمات به قید قرعه باعث ایجاد فضای روانی تشویق به خرید میشود. فراموش نکنید حتی کسب و کارهای شماره 1 در ایران از این روش برای افزایش فروش استفاده میکنند.
مرسی که شفاف هستید