سوال سئو: آیا استفاده از URL فارسی در آدرس برای سئو خوب است؟
گوگل اعلام کرده است که از هر نوع کاراکتری در آدرس صفحه پشتیبانی میکند و هیچ تفاوتی هم بین آنها نیست. اما استفاده از زبان فارسی در URL یا حتی زبانهای غیر لاتین چند مشکل کلی میتواند داشته باشد.
- بعضی از ابزارها از زبان فارسی در URL به خوبی پشتیبانی نمیکنند.
- نوشتن URL فارسی در مرورگر طاقتفرساست.
- ممکن است باعث افزایش ۵ تا ۲۰ درصدی حجم صفحات سایت شما شود.
- اگر در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید ظاهر مناسبی نخواهد داشت.
در مجموع از نظر سئو تفاوتی بین URL ها نیست با این حال تنها معایب آن را در بالا مشاهده کنید.