۹۰ درصد مشتریان حاضرند در ازای یک انگیزه ایمیلشان را به اشتراک بگذارند

یک مطالعه بین گوگل و گروه مشاوران بوستون نشان می‌دهد که ۹۰٪ مشتریان ایمیل خود را در ازای یک انگیزه کوچک مانند تخفیف به اشتراک می‌گذارند.

نتایج این تحقیقات:

  • ۶۵ درصد از کاربران وقتی تبلیغات مرتبط با آن صفحه نیست تجربه منفی دارند.
  • ۷۴ درصد از مشتریان فقط تمایل دارند تبلیغات مرتبط را مشاهده کنند.

همچنین مشتریان در صورت لزوم اجازه می‌دهند اطلاعاتی که حساس نیست مانند جنسیت، سن، علایق و خرید‌های قبلی را به اشتراک بگذارند.

۹۰ درصد مشتریان حاضرند در ازای یک انگیزه ایمیلشان را به اشتراک بگذارند

جمع‌اوری این داده برای بازاریابان و کسب‌و‌کار ها بسیار مفید است زیرا خرید اطلاعات کاربران از شرکت‌ها طبق قوانین حریم خصوصی ممنوع هست، با این حال در ایران ممکن است چنین قوانینی وجود نداشته باشد.

۹۰ درصد مشتریان حاضرند در ازای یک انگیزه ایمیلشان را به اشتراک بگذارند

با این‌حال مشتریان معمولا در مورد اینکه از اطلاعاتشون چطور استفاده می‌شود نگرانی‌هایی دارند.

  • چه اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شود؟
  • چگونه جمع‌آوری می‌شود؟
  • چرا جمع‌آوری می‌شود؟

مشو‌ق‌ها برای افزایش تمایل کاربران به اشتراک‌گذاری داده‌ها

مطالعه گوگل نشان می‌دهد که تقریبا از هر ۳ مشتری ۱ نفر مایل است حتی بدون انگیزه ایمیل خود‌را به اشتراک بگذارد.

با انگیزه‌های جذاب مانند تخفیف یا محصول رایگان این عدد به ۹۰ درصد می‌رسد، در نمودار زیر می‌توانید این انگیزه‌هارا مشاهده کنید.

۹۰ درصد مشتریان حاضرند در ازای یک انگیزه ایمیلشان را به اشتراک بگذارند

علاوه بر انگیزه ایجاد اعتماد هم مهم است.

هنگامی که کاربران به یک برند اعتماد می‌کنند، تقریبا ۲ برابر بیشتر تمایل دارند اطلاعات شخصی خود‌را به‌اشتراک بگذارند.

این موضوع در زمان جذب مشتریان جدید بسیار اهمیت دارد، زیرا ۲۹ درصد کاربران نسبت به تمام شرکت‌ها بی اعتماد هستند.

علاوه بر این، ۶۴ درصد از کاربران حداقل به یک دسته‌بندی از کسب‌و‌کارها بی اعتماد هستند.

چرا انقدر بی اعتمادی؟

اکثر کاربران این‌طور فکر میکنند که شرکت‌ها داده‌هایشان را برای فروش میگذارند که گوگل می‌گوید اغراق‌آمیز است.

گوگل:

در حالی که تقریبا ۶۰ درصد مشتریان اعتقاد دارند که شرکت‌ها داده‌های آن‌ها را برای فروش میگذارند اما تحقیقات نشان می‌دهد که تنها برند‌های بسیار کمی این‌ کار را انجام می‌دهند.

چگونه با مشتریان آگاه برنده شویم

بازاریابان با افزایش شفافیت حریم خصوصی می‌توانند از داده‌ها به صورت برد-برد استفاده کنند. به‌طور خلاصه مطالعه گوگل سه نکته کلیدی را پیشنهاد می‌کند.

  • شفافیت را اولویت دهید: به کاربران خود بگویید چگونه از این اطلاعات استفاده می‌کنید.
  • انگیزه‌های جذاب: تجربه‌ای برای مشتری ایجاد کنید که ارزش ارسال داده‌هایش را داشته باشد.
  • یک فضای داده‌محور برای حفظ بیشتر حریم‌خصوصی داده‌های کاربران بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید