بهینه‌سازی سئو محلی | ۵ روش سریع برای رتبه گرفتن

یکی از ویژگی‌های که گوگل در داکیومنت اصلی خود اعلام کرده که به آن توجه ویژه‌ای دارد محل و موقعیت کاربر است، و دقیقا برهمین اساس نتایج را شخصی‌سازی می‌کند.

این فاکتور یک روش خوب برای کسب‌و‌کار شماست تا مشتریان نزدیکتان را قبل از رفتن به سمت بیزینس‌های بزرگ جذب کنید. سئو محلی به شما کمک می‌کند و در ادامه ۵ نکته جذاب درمورد سئو محلی در راه‌دیجیتال را می‌خوانید.

۱. از سازگاری با NAP مطمئن شوید

NAP مخفف سه کلمه Name Address Phone است، و این اطلاعات از بیزینس شما باید در سراسر اینترنت یکسان باشد. نوشتن اشتباه این اطلاعات یک استراتژی اشتباه است و همیشه باید مطمئن باشید که NAP به‌روزی داشته باشید.

به همین خاطر سعی کنید یک NAP استاندارد تهیه کنید و در تمام فضای اینترنت دقیقا از همان نسخه استفاده کنید.

۲. محتوای محلی تولید کنید

وقتی احتمالا تمایل دارید مخاطبان یک‌شهر مثلا اصفهان وبسایت شمارا بیش‌از سایر سایت‌ها مشاهده کنند پس لازم است تا تعدادی محتوای مرتبط با شهر اصفهان نیز تولید کنید.

مثلا اگر فروش گز دارید سعی کنید محتوا‌های در صفحه‌اصلی و یا حتی محتویات صفحات داخلی در مورد اصفهان و کلمه‌کلیدی‌های مشابه آن داشته باشید.

مثلا فرض کنید فردی تصمیم به خرید گز از اصفهان دارد و پس از جست‌و‌جوی کلمه گز وارد سایت شما می‌شود در صورتی که هیچ‌کجا نامی از اصفهان نیست پس کاربر از اینکه شما در اصفهان هستید مطمئن نخواهد بود و سایت شمارا ترک می‌کند.

۳. تگ‌های هدر را بهینه‌سازی کنید : در عنوان صفحات یا هدینگ‌ها از کلمه‌کلیدی شهر استفاده کنید.

۴. لینک‌سازی داخلی

میدانیم که لینک‌سازی داخلی یکی از بهترین فاکتور‌های سئو به‌حساب می‌آید. پس همانطور که نام شهر را در عنوان صفحه استفاده می‌کنید می‌توانید داخل سایتتان لینک‌سازی داخلی با نام شهر داشته باشید.

همچنین می‌توانید از کلمات‌کلیدی ترکیبی مثلا ( گز اصفهان ) یا خلاق‌تر آن ( خرید گز در منطقه پل خواجو اصفهان ) و …. استفاده کنید.

۵. اسکیما محلی

اسکیما‌ها که گوگل بیش‌از هر موتور جست‌و‌جوگر دیگری به آن توجه دارد کمک می‌کند تا نتایج را برای کاربران حرفه‌ای و جذاب‌تر نمایش دهد.

بخشی از این اسکیما‌هارا که ما به عنوان اسکیما محلی میشناسیم شامل آدرس، ساعات کار، لیست شبکه‌های اجتماعی، موقعیت جغرافیایی و … می‌تواند باشد.

به همین‌خاطر گوگل به سادگی متوجه می‌شود که در کجا فعالیت دارید و چه ساعاتی را کار می‌کنید که به عنوان مثال به کمک پلاگین یوست لوکال و رنک‌مثل در وردپرس این سیستم را می‌توانید به سادگی پیاده‌سازی کنید.

چطور بفهمم همه‌چیز خوب کار می‌کند؟

اگر به SERP گوگل مراجعه کنید ممکن است محل ورود شما با موقعیت مکانی که در آن هستید متفاوت باشد به همین خاطر لازم است که گوگل همان‌شهر را باز کنید، برای حل این مشکل از آموزش تغییر موقعیت مکانی گوگل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید