برنامه جدید متا یعنی Threads (در فارسی تردز) فقط در ۵ روز تونسته به ۱۰۰ میلیون نسخه نصبی برسه و رکورد جهانی بزنه، این رکورد قبلتر برای ChatGPT بود که تونسته بود در ۶۰ روز بعد از راهاندازی به ۱۰۰ میلیون برسه.
بهنظر میرسه هدف متا برای تردز رسیدن به ۱ میلیارد نسخه نصبی هست که البته دور از انتظار هم نیست چون تعداد کاربرای فعلی اینستاگرام ۲.۳ میلیارد نفر هست و از اونجایی که تردز حالا ویژگی جدید اینستاگرام بهحساب میاد پس حتما بخش زیادی از مردم رو با دنیای متن خوانی آشتی میده.
از طرفی تو هفته معرفی تردز گزارشهایی از Similarweb که ترافیک اینترنت رو دنبال میکنه منتشر شده که میگه ترافیک نسخه وب توییتر ۱۱ درصد کاهش داشته و این نشون میده که تردز همین شروع ماجرا روی توییتر تاثیرگذار بوده، البته لیندا یاکارینو مدیرعامل توییتر گفته توی بهترین وضعیت توییتر هستیم.
نکته جالب ماجرا اینه که این میزان نصبی بدون هیچ نوع تبلیغات و هدفگذاری بوده و در آینده متا تصمیم داره این سوشال جدید رو تبلیغ کنه که میدونیم باعث افزایش نصب و کاربرانش میشه.
آدام موسری مدیرعامل اینستاگرام هم توی یک مصابه با The Verge گفته بود که هدف تردز دور موندن از اخبار و سیاست هست و احتمالا منظورش اینه بیشتر جنبه سرگرمی داره تا اینکه دنبال کاربران توییتر باشه.