5 فاکتور سئو داخلی برای بررسی محتوای ضعیف

سئو به شکل مداوم تغییر می‌کند و دقیقا فاکتور‌های سئو داخلی هم لازم است تا همیشه آپدیت شوند. در نتیجه اکنون لازم داریم تا فراتر دانش‌های قبلی خود نشان دهیم و خودمان را احتمالا برای گوگل آماده کنیم.

همیشه در مورد سئو لازم است که اولویت‌بندی داشته باشید، به این معنی که موثر‌ترین کارهارا اول انجام دهید و در نهایت میدانیم که هیچ فاکتوری بی‌تاثیر نیست اما دلیل نمی‌شود ترتیب انجام آنها را رعایت نکنیم.

عناصر اصلی سئو داخلی

ما دو عنصر اصلی در سئو داخلی داریم و بعد‌تر در مورد فاکتور‌های موثر‌تر در سئو داخلی میپردازیم.

۱. محتوا

عنصر محتوا می‌تواند شامل عکس، متن، و ویدیو باشد و درست است که هر چه قرار دهید می‌توان نام آن را محتوا گذاشت اما بهتر است ارزش خواندن یا تماشا را داشته باشد.

همچنین اگر برای هرمحتوا تحقیق کلمات کلیدی انجام نداده باشید چطور می‌توانید تضمین دهید کاربرانی که به آن نیاز دارند آن را پیدا کنند.

۲. اچ‌تی‌ام‌ال

هر صفحه از عناصری ساخته شده است که می‌تواند مثلا شامل عنوان صفحه و توضیحات آن یا حتی عکس و توضیحات عکس باشد.

همه این‌ها برای گوگل مهم است تا هر بخش محتوای شما را بهتر درک کند، در واقع شما به گوگل کمک می‌کنید و گوگل هم بلعکس ورودی بیشتری برای شما ارسال می‌کند.

در نتیجه استفاده نادرست از این المان‌ها میتوانید در سئو شما اثر منفی داشته باشد.

5 فاکتور سئو داخلی برای بررسی محتوای ضعیف

۵ فاکتور سئو داخلی برای بهینه‌سازی صفحه

راه‌های زیادی برای بهینه‌سازی صفحات سایت شما برای گوگل وجود دارد که برخی از آن‌ها اساسی‌تر و تاثیرگزار تر هستند. در اینجا با ۵ عنصر آن آشنا می‌شوید.

۱. محتوای نوشتاری

محتوای نوشتاری مهم‌ترین بخش یک‌صفحه است و اگر هدف شما از این محتوا مثلا تبدیل مخاطب به مشتری است پس باید اطمینان حاصل کنید که این صفحه ارزش بالایی برای مخاطب داشته باشد.

حتما تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید و یک هدف کلی برای آن در نظر بگیرید تا محتوایی پراکنده نداشته باشید.

۲. تگ تایتل

هر مخاطب قبل از ورود به محتوای شما اول تگ تایتل یا همان متاتایتل شما را در SERP مشاهده می‌کند. پس باید از تحقیق کلمات کلیدی خود در تگ تایتل هم استفاده کنید زیرا یکی از فاکتور‌های رتبه‌بندی نیز تگ تایتل است.

۳. آدرس صفحه

آدرس صفحه که من همیشه توصیه میکنم بهتر است انگلیسی باشد زیرا افراد بتوانند آن را تایپ کنند با این حال تحقیقات کلمات کلیدی شما اگر فارسی است می‌توانید آن‌هارا ترجمه و در آدرس نسخه انگلیسی آن‌را به کار ببرید.

مثلا اگر موضوع شما در مورد ورزش است در آدرس صفحه از Sport استفاده می‌کنید و بهتر است اکثر کلمات خود را در آدرس جای دهید.

سعی کنید آدرس خیلی طولانی نشود با این‌حال نیاز نیست روی آن حساس باشید.

۴. متن جایگزین عکس

من متوجه شدم که گوگل در کل می‌تواند درک کند که یک عکس در مورد چه موضوعی است اما قراردادن کلمات کلیدی یا نوشتن توضیحات Alt برای هر عکس می‌تواند به فهم بیشتر گوگل در مورد آن عکس کمک کند.

حتما سعی کنید برای هرعکس دقیقا مرتبط با همان توضیحات Alt بنویسید و از نوشتن توضیحات تکراری برای تمامی عکس‌ها خودداری کنید.

۵. لینک‌های داخلی و خارجی

این را میدانیم که هدف اصلی لینک‌سازی داخلی کمک به کاربران است که سایرمحتوا‌های مورد نیازشان را پیدا کنند بدون اینکه لازم باشد به گوگل برگردند.

با این‌حال باید یک راهنمای خوب برای گوگل باشد تا ارتباط محتوا‌های شما را بهتر متوجه شود. به همین خاطر سعی کنید لینک‌های داخلی و خارجی زیاد و البته مرتبط به صفحه خود دهید.

در پایان تمام این‌ها فرایند‌هایی است که همیشه باید انجام شود به این معنی که ممکن است ۱ ماه بعد ممکن است لازم باشد لینک‌سازی را تغییر دهید یا متن محتوا را آپدیت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

این محتوا خوب بود؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 دیدگاه
  1. امین عادل می گوید

    سروش جان
    سایت اسکرول افقی میخوره!
    و گوگل تارگت محتوا رو صرفا از تایتل متوجه میشه

    1. سروش احمدی می گوید

      سلام امین جان
      تست شد و مشکلی نداشت