مایکروسافت میگه خرید آنلاین همیشه استرسزا و گیج کننده هست، در کنار اینکه همیشه اعتمادی به رتبهبندی و نظر مشتریان هم نیست. اینجا در واقعا منظورش اینه نظراتی که معمولا به کالاها داده میشه ممکنه دور از جون توسط فروشگاه اینترنتی دستکاری بشه.
مایکروسافت میگه هدف ما اینه که خرید کردن رو لذتبخش کنیم و تصمیم داریم ابزارهایی رو در Bing، Edge، Microsoft Start و Outlook برای شما در دسترس قرار بدیم تا در زمان و هزینه شما صرفه جویی بشه.
ویژگیهایی مثل پیدا کردن کوپن، کش بک و تاریخچه قیمت محصولات در کنار مقایسه کردن همگی میتونه توی صرفهجویی کردن کمک کنه، اینجا منظور از پسانداز بیشتر یا صرفهجویی اینه که اگه بتونید بررسی خوبی قبل از خرید داشته باشید احتمالا کالاهایی نمیخرید که به دردتون نمیخورن یا بیکیفیت هستن.
این ابزارها همگی برای Bing و Edge ساخته شدن برای مثال کافیه به Bing.com برید و و تایپ کنید “College supplies” اینجا دستیار هوشمصنوعی یک رهنمای خرید مناسب براتون میسازه و محصولاتی رو هم بهتون پیشنهاد میده که میتونید این محصولات رو با هم مقایسه کنید و این راهنما رو در نهایت در همون سایدبار معروف مرورگر Edge که هوش مصنوعی داره هم میتونید داشته باشید. این ویژگی فعلا برای ایالات متحده در دسترس هست و طبیعتا به مرور برای سراسر جهان فعال میشه.
جنبههایی از خرید کالا که نمیدانید رو بینگ به شما میگوید
وقتی تصمیم داریم مثلا یه هدفون بخریم، قیمتها بین ۳۰ تا ۳۰۰ دلار متغیر هستن و هر برندی مشخصات متفاوتی داره که در آخر واقعا گیج میشیم که بلاخره کدوم بهتره، با توجه به اینکه هدفونها هم پیشمون نیستن که بتونیم یه آهنگ بذاریم و خودمون کیفیت همرو بسنجیم و یکی رو انتخاب کنیم.
اینجا بینگ توی راهنمای خرید بهتون اطلاع میده که باید چیزهایی مثل کیفیت صدا و سازگاری با دستگاهی که دارید براتون مهم باشه و کالایی که میخرید مهمه حتما نظرات کاربرانش رو بخونید.
مثال هم درسته، مثلا وقتی شما تصمیم دارید یه گوشی آیفون بخرید احتمالا فقط خوش قیمتترین براتون مهمه، ولی وقتی تصمیم دارید یه هدفون بخرید مهمترین چیز فکر میکنم نظرات بقیه باشه.
صرفهجویی و پسانداز بیشتر
وقتی مثلا هدفون رو انتخاب کردید حالا بینگ بهتون میگه کجا ارزونتر میفروشه و ارسال سریعتری داره، یه ویژگی هم که ازش صحبت میکنه احتمالا اینطور کار میکنه که یه کالا در صورت کاهش قیمت بهتون اطلاع بده، البته باید صبور باشیم و در دسترس قرار بگیره تا مطمئن بشیم.
مایکروسافت میگه ما با اکثر وبسایتها و خردهفروشهای برتر آمریکا برای گرفتن بهروز قیمت محصولاتشون همکاری کردیم و تمام این قیمتها توی بینگ ذخیره میمونه تا مثلا ببینید یه کالا توی ۱ سال گذشته قیمتش چه تغییراتی داشته.
این مزیت از یه نظر برای کشورهایی که تورم ندارن خوبه، چون تو کشورهای بدون تورم معمولا تخفیف یا کاهش قیمت کاملا واقعی هست، یعنی ممکنه شما یه محصولی رو که تمام سال ۵۰۰ دلار بوده رو واقعا توی یک بازه زمانی بتونید ۲۵۰ دلار بخرید و این تخفیف کاملا واقعی هست.
اینجاست که میتونید با نگاه کردن به تاریخچه ۱ سال اخیر تغییر قیمت محصول خاص ببینید چه زمانهایی قیمتش کمترین حالت ممکن هست و همون زمان خرید کنید در کنار اینکه کپنهای تخفیف رو بهم بهتون میده.
در کنار تمام اینها از یه ویژگیهایی هم صحبت میکنه مثلا اینکه اگه یه کالا رو خرید کردید بتونید داخل خود مرورگر اج ببینید بسته شما کجاست و کی به دستتون میرسه، تا اینجا به نظر میرسه ویژگی کاملا تو شرایطی کاربرد داره که مایکروسافت توی یه کشور فعالیت داشته باشه، یعنی انتظار اینو نمیتونیم داشته باشیم جاهایی که مایکروسافت امکان همکاری یا دفتر نداره بتونه این ویژگی رو فعال کنه.