احتمالا شده که دقیقهها یا ساعتها برای گرفتن یک پشتیبانی ساده تلفنی باید پشت خط منتظر بمانید، گوگل در حال آزمایش قابلیتی جدید است که از طرف شما با کسبوکارها تماس میگیرد، این ویژگی که نام آن «صحبت با یک کارشناس» Talk to a Live Rep است درصفحه یک کسبوکار نمایش داده میشود، وقتی روی این گزینه کلیک کنید گوگل در اولین فرصت که یک کارشناس یا اپراتور آن کسبوکار آزاد باشد با شما تماس خواهد گفت و ارتباط شما را وصل میکند، به کمک این ویژگی دیگر نیاز نیست پشت خط بمانید.
این ویژگی با Hold for Me گوشیهای پیکسل تفاوت دارد
گرچه قابلیت «صحبت با یک کارشناس» شبیه به قابلیت Hold for Me گوشیهای Pixel است، گوگل میگوید تفاوتهایی وجود دارد. با اشاره به اینکه اگرچه برخی از فناوریهای زیرساختی یکسان هستند، «صحبت با یک کارشناس» یک گام فراتر میرود. با «صحبت با یک کارشناس» سیستمهای گوگل برای شما در منوی تلفنی کسبوکار مسیریابی کرده و سپس وقتی یک کارشناس خدمات مشتری موجود شد، با شما تماس میگیرند. در مقابل Hold for Me تنها زمانی قابل فعالسازی است که پیش از این در صف انتظار برای اتصال به خدمات مشتری باشید.
بعلاوه، درحالی که Hold for Me تنها بر روی گوشیهای Pixel پشتیبانی میشود، قابلیت «صحبت با یک کارشناس» بر روی تمام دستگاهها در دسترس خواهد بود. افزون بر این، از شما دلیل تماس را میپرسد، کارشناس خدمات مشتری از پیش میداند که چرا با شرکت تماس گرفتهاید و این، یک مرحله دیگر از فرایند را حذف میکند.
برخی از کسبوکارها هماکنون امکان تماس مجدد را عرضه میکنند. بدینصورت که با آنها تماس میگیرید، جایگاه خود در صف را مشخص میکنید و سپس وقتی یک نماینده در دسترس باشد، با شما تماس میگیرند. «صحبت با یک کارشناس» از جانب شما به صورت فعال با کسبوکار انتخابیتان تماس میگیرد و نیاز به اجرای کل فرآیند توسط خودتان را برطرف میکند. با «صحبت با یک کارشناس»، فقط زمانی لازم است گوشی خود را بردارید که شرکت آماده صحبت با شماست.
وقتی شماره پشتیبانی مشتری یک شرکت را جستجو میکنید، چنانچه آن شرکت پشتیبانی شود، گوگل یک دکمه «درخواست تماس» Request a call نمایش خواهد داد. از آنجا میتوانید دلیل تماستان را انتخاب کنید. سپس گوگل وضعیت پیشرفت را از طریق پیامهای متنی (SMS) به شما اعلام میکند و وقتی یک کارشناس آماده گفتگو میشود، با شما تماس خواهد گرفت.
فعلا در آمریکا و به صورت محدود فعال است
این شرکت اعلام کرده است این قابلیت هماکنون به زبان انگلیسی برای افرادی در ایالات متحده که به Search Labs پیوستهاند در دسترس است. همچنین ان ویژگیروی اپلیکیشن Google برای Android و iOS و همچنین Google Chrome نسخه دسکتاپ نیز کار میکند.
این قابلیت در حال حاضر تنها برای برخی از شرکتهای هواپیمایی، مخابراتی، خردهفروشی، بیمه و سایر خدمات پشتیبانی میشود. از جمله این شرکتها میتوان به Alaska Airlines، Delta Airlines، JetBlue، Best Buy، Costco، Walmart، Boost Mobile، Samsung، ADT، Instacart، UPS، Zelle، State Farm و چندین شرکت دیگر اشاره کرد.
همانند دیگر قابلیتهای آزمایشی، مشخص نیست قابلیت «صحبت با یک کارشناس» از چه زمانی برای کاربران به صورت عمومی عرضه خواهد شد.