شین Shein راهی که بقیه خرده فروشیها دهها سال طی کردن رو کمتر از چند سال انجام داد و امروز خرده فروشی شماره ۱ نسل Z بهحساب میاد.
چیزی که شین رو از بقیه متامیز میکرد فست مد بود، در واقعا فست مد یعنی تولید و عرضه لباسها انقدر زود باشه که شما بتونید مدهای ترند شده این ماه رو دقیقا همین ماه بفروشید، این چیزی بود که باعث شد شین رو از بقیه متمایز کنه و بتونه نسل Z که بیشتر از هرچیزی مد ترند روز براش مهمه رو جذب کنه.
یکی از راههایی هم که خیلی بهش کمک کرد تیکتاک بود، شین خیلی از تیکتاکرها برای تبلیغاتش استفاده کرد و تونستن روی ترندها و سبک لباس پوشیدن امروزی تمرکز کنه و البته به خاطر زنجیره تامین خوبش در کنار قیمتهای فوقالعاده کم فروش دیوانه کنندهای هم داشته باشه.
شین قبل از اینکه تبدیل به خرده فروشی فست مد بشه، لباس عروس میفروخت و وب سایتش به SheInside معروف بود.
کریس زو، بنیانگذار و مدیر عامل میلیاردر، شین رو سال ۲۰۰۸ با نام SheInside تاسیس کرد و اون زمان لباس عروس میفروخت، ولی بعدتر تو سال ۲۰۱۵ سمت فست مد و پوشاک روز رفت و نامش هم به Shein که تلفظ درستش “she-in” هست تغییر داد.
کریس زو و شین تلاش زیادی کردن ولی خب اتفاقات زیادی برای این شرکت تا ۲۰۲۰ نیفتاد ولی تغییر رویکرد و لطف تیکتاک باعث شد راهی رو از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ طی کنه که آرزوی هر بندی هست.
شین حتی از هوشمصنوعی هم برای تولید لباسهاش استفاده میکنه و بخش زیادی از اقلام داخل شین قیمتی کمتر از ۱۰ دلار دارن. برخلاف اینکه شاید فکر کنید فعالیتش فقط در آسیا هست اما شین فعالیت جهانی داره و دومین اپلیکیشن پر نصب در آمریکا به حساب میاد.
طبق تحقیقی گفته میشه خریداران شین به صورت میانگین ماهانه ۱۰۰ دلار در شین هزینه میکنن و متوسط سنشون ۳۵ سال هست.
وال استریت ژورنال گزارش داد که تو سال ۲۰۲۳ ارزش شین به ۶۶ میلیارد رسیده که البته نسبت به سال قبل با ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش داشته.