
علت انتشار اولیه برنامهها برای iOS قبل از سایر پلتفرمها عمدتاً به دلیل ترکیبی از عوامل بازاری، اکوسیستم و ملاحظات توسعه است. در زیر برخی از دلایل انتشار ابتدایی اپلیکیشنها برای iOS بیان شده است.
۱. تقسیم سهم بازار و جمعیت هدف: تاریخچه نشان میدهد که iOS حضور قوی در برخی مناطق مانند آمریکای شمالی و اروپای غربی داشته است. توسعهدهندگان معمولا برای شروع هدفشان همین بازارهاست زیرا جدا از اینکه کاربران iOS درآمد و توان خرید بیشتری دارند کشورهای پیشرفته مجموع درآمد سالانه بالایی هم دارند. در نهایت توسعهدهندگان میتوانند سرمایه اولیه بیشتری جذب کنند، تا پول لازم برای توسعه برنامه در سایر پلتفرمها جمعآوری شود.
۲. اکوسیستم: فروشگاه Apple یا همان اپ استور به خاطر روند دقیق بررسی، استانداردهای کیفی بالا و کاربرانی که بیشتر پول خرج میکنند شناخته میشود. برای توسعهدهندگانی که معمولا بخش خرید درون برنامهای دارند مهم است که یک بازار آماده از کاربران را داشته باشند، اپل از سالها پیش اکوسیستم قدرتمند و آمادهای را برای کسب درآمد در اختیار شما قرار میدهد.
۳. تنوع دستگاهها: سیستم عامل اندروید در مقایسه با iOS متنوعتر بوده و دستگاههای مختلفی با نسخههای متفاوت از سیستم عامل، اندازههای صفحه نمایش و وضوحهای متفاوت دارد. این تنوع برای توسعهدهندگان چالشهایی در امر سازگاری و بهینهسازی تجربه کاربری ایجاد میکند. با انتشار ابتدایی برای iOS، توسعهدهندگان میتوانند فرآیند توسعه و آزمایش را قبل از ورود به پیچیدگیهای اکوسیستم اندروید سریعتر انجام دهند.
۴. ملاحظات توسعه و طراحی: برخی توسعهدهندگان فرآیند توسعه برای iOS را سادهتر مییابند به دلیل اکوسیستم بسته و سختافزار استاندارد. شرکت اپل ابزارهای جامعی در زمینه توسعه، مستندات دقیق و داکیومنتهای طراحی ارائه میدهد که به توسعهدهندگان کمک میکند برنامههایی با تجربه کاربری یکپارچه ایجاد کنند. همه این ها باعث میشود اضافه کردن ویژگی یا ارائه آپدیت و رفع باگ در پلتفرم IOS به سادگی هرچه تمام تر انجام شود.
شما تا کنون چه برنامهای را دیدهاید که ابتدا برای اندروید و بعدتر برای IOS منتشر شود؟