الگوریتم پنگوئن گوگل | Google Penguin معرفی سال ۲۰۱۲

نام الگوریتم: الگوریتم پنگوئن گوگل | Google Penguin
تاریخ اولین معرفی: ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ – ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱
تاریخ آخرین آپدیت: ۶ اکتبر ۲۰۱۶ – ۱۵ مهر ۱۳۹۵

گوگل در قالب انتشار یک پست الگوریتم پنگوئن را معرفی کرد. هدف این الگوریتم مبارزه با سایت‌ها و صفحات اسپم بود که به روش سئو کلاه سیاه توانسته بودند رتبه‌های خوبی کسب کنند اما جذابیتی برای مخاطب نداشتند.

یکی از فاکتورهای سئو، بک‌لینک‌های یک وب‌سایت است و تا قبل از سال ۲۰۱۲ وب‌سایت‌ها به کمک خرید انبوهی از بک‌لینک‌ها به سادگی رتبه‌های خوبی در گوگل کسب می‌کردند. در نهایت وب‌سایت‌هایی که لینک‌های طبیعی دریافت کرده بودند پس از این آپدیت رشد چشمگیری داشتند.

گوگل البته پیش‌تر گفته بود که خرید بک‌لینک یا لینک‌های پرداخت شده جزو روش‌های سئو کلاه‌سیاه است و در صورت مشاهده سایت مورد نظر را جریمه خواهد کرد.

در نهایت حجم بسیاری از سایت‌ها به خاطر استفاده از بک‌لینک‌های انبوه جریمه شدند. این الگوریتم جدای از بررسی بک‌لینک‌های یک وب‌سایت به لینک‌های خروجی و لینک‌سازی داخلی نیز توجه ویژه‌ای داشت.

سایت‌هایی که از keyword stuffing (تکرار بیش از حد کلمات کلیدی) استفاده میکردند نیز توسط پنگوئن جریمه شدند.

چطور با الگوریتم پنگوئن سازگار شویم؟

  • از کلمات کلیدی بیش از حد در محتوا استفاده نکنید
  • بک‌لینک انبوه خریداری نکنید
  • از سایت‌هایی که لینک‌های خروجی زیادی دارند بک‌لینک نخرید
  • قبل از خرید بک‌لینک یا رپورتاژ، سایت مورد نظر را بررسی کنید
  • از بک‌لینک‌های SiteWide استفاده نکنید
  • سعی کنید از سایت‌های مرتبط لینک بگیرید
  • تعداد زیاد لینک‌های خروجی خود را کنترل کنید
  • تبادل لینک با سایت‌های دیگر انجام ندهید
  • بک‌لینک‌های طبیعی بگیرید: مانند آنچه از سوشال‌ها می‌توان گرفت

تاریخچه آپدیت‌های الگوریتم پنگوئن

۲۴ آوریل ۲۰۱۲ پنگوئن ۱.۰: انتشار اولین از این الگوریتم ضد اسپم که باعث تغییر ۳.۱ درصدی در نتایج گوگل شد.
۲۵ می ۲۰۱۲ پنگوئن ۱.۱: گوگل فرمی منتشر کرد که اگر به اشتباه سایتی اسپم شناخته شده باشد آن‌را گزارش دهد. این آپدیت کمتر از ۰.۱ درصد روی نتایج تاثیر داشت.
۲۲ می ۲۰۱۳ پنگوئن ۲.۰: این چهارمین آپدیتی بود که منتشر می‌شد، این آپدیت بیشتر روی دقت پنگوئن متمرکز بود و ۲.۳ درصد روی نتایج تاثیر داشت.
۴ اکتبر ۲۰۱۳ پنگوئن ۲.۱: صرفا یک آپدیت برای نسخه قبلی که روی ۱ درصد نتایج تاثیر داشت.
۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ پنگوئن ۳: یک آپدیت که طی چند هفته عرضه شد و روی ۱ درصد نتایج تاثیر داشت.
۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ پنگوئن ۴.۰ فاز۱: در این آپدیت گوگل تصمیم گرفت به سایت‌ها بیشتر تخفیف دهد و بجای جریمه کردن، اثر لینک‌ها را از بین ببرد.
۶ اکتبر ۲۰۱۶ پنگوئن ۴.۰ فاز۲: این در واقع همان نسخه ۴.۰ است که گوگل سعی کرد در چندین فاز آن‌را اجرا کند تا تاثیری یکباره‌ی شدیدی در نتایج نداشته باشد.

لیست الگوریتم‌های گوگل بر اساس تاریخ انتشار

دیدگاهتان را بنویسید