معرفی الگوریتم MUM چرا 1000 برابر قوی‌تر است؟

الگوریتم گوگل MUM که با نام‌های دیگری مثل مالتی تسک / اِم یو اِم / Multitask Unified Model شناخته میشود و بر پایه هوش مصنوعی ساخته شده که ۱۰۰۰ برابر قوی‌تر از سایر الگوریتم‌های معرفی شده تا امروز توسط گوگل است.

گوگل به نظر میرسد از خیلی سال قبل تر در فکر این الگوریتم بود و برای اجرای هر چه بهتر آن محقق نخبه هندی Prabhakar Raghavan را استخدام کرد تا از اجرای صحیح آن مطمئن شود.

گوگل MUM چیست؟

ام یو ام بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده و می‌تواند ۷۵ زبان دنیا از جمله فارسی را عمیقا درک کند. مثلا زمانی که یک محتوا در سایت خود تولید می‌کنید درک می‌کند که بخش بخش این محتوا دقیقا در رابطه با چه موضوعی صحبت می‌کند. از آنجایی که زبان های مختلف را درک می‌کند پس زمانی که محتوای قنی برای کاربر در زبان خودش موجود نباشد mum از زبان های دیگر استفاده می‌کند.

مثلا وقتی جست و جو می‌کنید سردار سپاه چینی ژانگ که بود؟ گوگل چون محتوای فارسی غنی پیدا نمی‌کند به سراغ محتواهای چینی و یا هر زبان دیگری می‌رود.

از امروز با دنیا باید رقابت کنید.

معرفی الگوریتم MUM چرا ۱۰۰۰ برابر قوی تر است؟

ام یو ام چطور کار میکند؟

الگوریتم های گوگل همیشه فاقد مستندات هستند. اما این بار گوگل مستندات کمی درباره نحوه کارکرد گوگل mum منتشر کرده است. بر اساس آنچه خود گوگل گفته مثلا زمانی که شما ۲ کوه فوجی و های کینگ را جست و جو کنید گوگل درک می‌کند شما احتمالا قصد مقایسه این ۲ کوه را دارید پس اطلاعات آن‌ها مثل ارتفاع و …. را برای شما نشان می دهد.

در ادامه درک می‌کند احتمالا به خاطر این سرچ کرده‌اید چون قصد فتح این ۲ کوه را دارید پس اطلاعات بیشتری از جمله چه وسایلی هنگام سفر به این قله باید همراه داشته باشید یا مناسبت ترین زمان سفر و … را به شما نمایش می‌دهد.

چقدر نتایج جست و جو را تغییر می‌دهد؟

اگر امروز شما در گوگل جست و جو کنید که ساعت چند است گوگل به شما جواب می‌دهد. هدف ارائه الگوریتم mum هم این است که بتواند به مجموعه سوالات بیشتری پاسخ دهد. پس زمانی که گوگل همیشه به دنبال بهترین پاسخ است احتمالا فاکتور های فعلی مانند لینک سازی خارجی و داخلی و بسیاری از فاکتور‌ها هر روز کمرنگ‌تر می شوند.

ممکن است یک وب سایت تازه راه‌اندازی شده به خاطر محتوای بسیار با کیفیتش در صدر سایت‌های دیگر قرار بگیرد. پس تا اینجای کار انتظار داریم که تا ۹۵ درصد نتایج جست و جو تغییر کند.

سایت های قدیمی بیشترین افت را خواهند داشت

یکی از فاکتور‌های بسیار مهم گوگل عمر فعالیت سایت‌ها در کلمات کلیدی خاص است. مثلا سایتی که بیش از ۱۰ سال در کلمه کلیدی موبایل فعال است بسیار راحت تر در اکثر کوئری‌ها امروز می‌تواند جایگاه ۱ گوگل را فتح کند.

حالا با اهمیت پیدا کردن (بهترین جوب برای کاربر) ممکن است سایت های تازه‌کار عملکرد بهتری از خودشان نشان دهند. و در نتیجه سایت های قدیمی افت زیادی را تجربه می‌کنند.

چقدر تا اجرای آن فاصله داریم؟

تا اینجای کار میدانیم که اجرای آن شرایط را برای تمامی سایت ها تغییر میدهد. بسیاری از سایت‌های معروف ممکن است سقوط کنند و افردی یک شبه نتایج عجیبی بگیرند. پس گوگل تلاش دارد تا این تغییرات را به آرامی انجام دهد.

به اعتقاد کارشناسان احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۱ این الگوریتم به شکل کامل اجرا شود.

نظر شما چیست؟ آیا شرایط برای اهالی سئو تغییر می‌کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست