الگوریتم صفحه‌آرایی گوگل | Page Layout معرفی سال ۲۰۱۲

نام الگوریتم: الگوریتم صفحه‌آرایی گوگل | Page Layout
تاریخ اولین معرفی: ۱۹ ژانویه ۲۰۱۲ – ۲۹ دی ۱۳۹۰
تاریخ آخرین آپدیت: ۶ فوریه ۲۰۱۴ – ۱۷ بهمن ۱۳۹۲

گسترش وب‌سایت‌هایی که با تبلیغات آزاردهنده در بالای وب‌سایت که باعث می‌شدند تا کاربر برای دیدن محتوا اسکرول زیادی انجام دهد، گوگل را مجبور به انتشار الگوریتم Page Layout کرد تا جلوی این سایت‌هارا بگیرید.

گوگل می‌گوید اولین بخش از صفحه که کاربر بعد از بارگذاری آن‌را میبینید (Above the fold) نباید پر از تبلیغات باشد، هرچند می‌توانید تبلیغات سایت خود را آنجا قرار دهید اما نه آنقدر که کاربر را بدست آوردن محتوای شما به اسکرول زیاد مجبور کند.

بخش زیادی از سایت‌ها و حتی انجمن‌ها پس از آمدن این آپدیت با افت شدیدی مواجه شدند هرچقدر که در کل این الگوریتم باعث تغییرات کمتر از ۱ درصد در نتایج شد.

همچنین باید توجه داشته باشید که (Above the fold) در دستگاه‌های مختلف مانند دسکتاپ، تبلت و موبایل کاملا متفاوت است و نیاز است تا سایت خود را در هر دستگاه بهینه‌سازی کنید.

چطور با الگوریتم Page Layout سازگار شویم؟

  • در هدر و بخش‌های بالایی سایت تبلیغات زیادی قرار ندهید (کمتر از ۲ بنر)
  • سایدبار‌ها مکان مناسب‌تری برای تبلیغات هستند
  • در نسخه موبایل که حساس‌تر است تبلیغات را پایین محتوا قرار دهید
  • در صورتی که باکس مطالب مشابه یا باکس‌های شبیه به آن دارید که در بالای سایت است آن‌ها را به پایین محتوا تغییر دهید.

تاریخچه آپدیت‌های الگوریتم Page Layout

۱۹ ژانویه ۲۰۱۲ آپدیت اول Page Layout: اولین نسخه آن به صورت رسمی منتشر شد. (کمتر از ۱ درصد تاثیر بر نتایج)
۹ اکتبر ۲۰۱۲ آپدیت دوم Page Layout: آپدیت جدیدی منتشر شد که بیشتر از قبل روی تبلیغات آزار دهنده بالای سایت متمرکز بود. (۰.۷ درصد تاثیر بر نتایج)
۶ فوریه ۲۰۱۴ آپدیت سوم Page Layout: این آپدیت بیشتر روی پیدا کردن محتوای اصلی توسط کاربر تمرکز داشت و سایت‌ها را مجبور می‌کرد تا باکس‌ها و بخش‌های زائد بالای سایت را در کنار تبلیغات حذف کنند. (تاثیر آن بر نتایج مشخص نشد)

لیست الگوریتم‌های گوگل بر اساس تاریخ انتشار

دیدگاهتان را بنویسید