الگوریتم پاندا گوگل | Google Panda معرفی سال ۲۰۱۱

نام الگوریتم: گوگل پاندا | Google Panda – گوگل فارمر | Google Farmer
تاریخ اولین معرفی: ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ – ۴ اسفند ۱۳۸۹
تاریخ آخرین آپدیت: ۱۷ جولای ۲۰۱۵ – ۲۶ تیر ۱۳۹۴

هدف این الگوریتم مبارزه با محتوای بی‌کیفیت بود و کارکرد آن بر اساس رضایت مخاطب طراحی شد. با آمدن این الگوریتم رسما حجم بسیاری از وب‌سایت‌هایی که با محتوای بی‌کیفیت صدرنشین گوگل بودند با افت شدید مواجه شدند.

گوگل در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ در قالب یک پست خبر از معرفی این الگوریتم داد.

یکی از بهترین روش‌های گرفتن ورودی در آن زمان یعنی (مزرعه محتوا) با معرفی این الگوریتم از بین رفت. و بر اساس یک تحقیق بیشتر سایت‌هایی که در گوگل افت رتبه داشتند معمولا یکی از مشکلات زیر را دارا بوده‌اند:

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  • بی ارزش بودن محتواها
  • تبلیغات آزاردهنده
  • طراحی بد
  • رعایت نکردن نکات نگارشی

چطور با الگوریتم پاندا سازگار شویم؟

  • صفحاتی که به اشتباه در گوگل ایندکس شده‌اند را در سرچ کنسول حذف کنید.
  • از کلمات کلیدی به شکل دیوانه‌وار در محتوای خود استفاده نکنید.
  • اگر بخشی یا تمام یک محتوایی که قبلا تولید کرده‌اید کپی شده است سریعا به آن مراجعه کنید و آن صفحه را آپدیت کنید.
  • سعی کنید تولید محتوای خوب داشته باشید نه کپی همراه تغییر کلمات از سایت‌های دیگر.
  • محتوایی که تولید می‌کنید ارزش خواندن و وقت مخاطب‌را داشته باشد.
  • تولید محتوای نیاز و محتوای خلاصه شده را فرابگیرید.
  • به مواردی که روی خوانایی مانند سایز فونت، نوع فونت و ….. تاثیرگذار است توجه کنید.

تاریخچه آپدیت‌های الگوریتم پاندا

برخی از آپدیت‌های مهم این الگوریتم شامل موارد زیر هستند:

۲۳ فوریه ۲۰۱۱ گوگل پاندا ۱.۰: نتایج گوگل تا ۱۲ درصد تغییرات داشته باشد و بسیاری از سایت‌ها با محتوای بی‌کیفیت شاهد افت رتبه بودند. این نسخه طی چند ماه عرضه شد.
۱۱ آپریل ۲۰۱۱ گوگل پاندا ۲.۰: این الگوریتم تا پیش از این محدودیت‌هایی داشت که در این نسخه برای تمام زبان‌ها و کشور‌های دنیا عرضه شد.
۱۹ می ۲۰۱۴ گوگل پاندا ۴.۰: یکی از آپدیت‌های بزرگ برای پاندا بود و حدود ۷.۵ درصد از نتایج گوگل را تغییر داد.
۱۷ جولای ۲۰۱۵ گوگل پاندا ۴.۲: انتشار آخرین نسخه تایید شده از این الگوریتم که البته داده‌های زیادی در مورد تغییرات آن وجود ندارد.

لیست الگوریتم‌های گوگل بر اساس تاریخ انتشار

دیدگاهتان را بنویسید